Kawan baru dari Perak ^___^

Seperti biasa aku menolong mama, melakukan kerja-kerja rumah. Sementara, mama memasak di dapur aku mengemas rumah,lepas kemas rumah aku lipat kain baju yang banyak hampir dua bakul. Sambil aku melipat kain baju, aku teringat akan Muhammad Afwan. Macam mana agaknya keadaan dia. Wan ialah nama gelarannya, dia berasal dari Perak. Aku kenal dia sejak Tingkatan 3. Pada asalnya aku cuma mahu menolong Izlin. Izlin cakap ada satu no ni missed call dia.memang tidak dijangka,  dia sering diganggu oleh orang yang tak dikenali.  Seterusnya, aku pun tolong la, aku buat-buat salah no. Then, sangkut la pulak, dia tanye aku sapa? dan seterusnya tau-tau jela.. =.=

Wan dah ada buah hati nama dia Syuhada. Sejak perkenalan kami tu, dia banyak cakap pasal masalah dia dengan buah hati dia. Jadi, aku yang tak ada pengalaman bercinta ni, bagi  nasihat.
hehe.. yang terkejutnya, apa  yang aku cakap tu betul! Betul kata orang firasat perempuan ni kadang-kadang sama. ^^

Aku pernah terus terang dekat dia, yang aku tipu dia. Aku ingat dia tak balas mesej aku, sebab aku dah tipu dia. Tapi keadaan sebaliknya, dia maafkan aku. Dia bersikap seperti maksud nama dia, ' PEMAAF'. Selepas tu tak ada rahsia lagi antaraaku dan dia.
Aku dan Wan tak pernah jumpa, hantar gambar pun tidak. Kami hanya kenal, melalui bentuk mesej. ( pelik kann!!)

Aku ada banyak cerita dekat Wan, dia jadi pendengar yang baik..
aku selalu cerita masalah aku dekat sekolah, dia selalu bagi nasihat. Tapi nasihat yang sama..
sampai aku dah hafal (' tak pe diorang sayang awak') ('sabar je') =.=

Sampai aku nak mesej dengan dia, teragak-agak.

Sehari sebalum Hari Raya Haji hari tu, aku teringat dekat dia. So, aku text la dia,

"Selamat Hari Raya Aidiladha kepada saudara yang jauh nun di sana.
Daripada saudari yang jauh nun at Kuala Selangor nie.." 
-Amirah-
Dia balas:
haha, terima ksih eh ...
ingat dah lupa at org at snew tdi ..

Aku cakap ar:
haha, mane ada.. orang cuma x nak jadi..
Perigi mencari Timba je..

Hehe ye ar to0 ..
Skang new org dah ta gnew la prbhase to0..
Raya at new esk?

Selanjutnya... malas nak cerita.. ^___^


lebih kurang 2 bulan lepas tu, aku tak mesej dengan dia, sebab..
1. aku x de kredit n malas nak isi.
2. klau ada aq x taw nak ckp ape?


Baru-baru ni, cuti sekolah dah mula start, aku pulak dah mula rasa bosan..
aku minta bapak belanja topup..
hehe, bapak balik bagi topup RM10, aku ingat dia nak bagi RM5 je..
hehe..  Tapi bersyarat...=.=
Aku kena cabut unban dia..
haiyoo!!! aku dah la x nampak. nak tak nak aku kena buat juga..


3 hari lepas dapat topup tu..
12.00a.m aku mesej dia sebab Malaysia main bola sepak lawan Indonesia dalam suakan SEA..

Yey! Malaysia menang!!! mcm nie awk kena belanja sya makan.
Nasi Ayam dan Air Milo 1. Eh, bukan2, nak MCD la...
hehe... gurau je.. jd gila sikit ary nie habis semua org sy tegur at fb
K GN DuDE!!

hehe ... Okey Tata, gud nite to0..
mira nak tido kew??

Belum.. still dlm keadaan gila..
x boleh nak tido..

hahaha. mira wat pew tu??

dengar lagu  n conteng tangan guna makeup.. 
heee...

haha.. eyyy x de kejew..
Miraa... Wan nk tngok pic mira bleh. kte dah lama kwn kn?
bleh la eh?

Cerita kemudiannya nak tahu tanye aku hehe...

Bersambung....

^_______________^

1 comment:

SITI SORFIENA SYASHA said...

aku tunggu cerita kauu beb ^_^

Let's See~